
ב"ה
פרשת צו
"ויצוק משמן המשחה על ראש אהרון וימשח אותו לקדשו" (ויקרא ח', י"ב)
פרש רש"י על פי הגמרא: "ויצוק", "וימשח"-בתחילה יוצק על ראשו ואחר כך נותן בין ריסי עיניו ומושך באצבעו מזה לזה.
שואל הרב משה חורב זצ"ל למה דווקא בין ריסי העיניים? ומסביר: על לאה אימנו נאמר: "ועיני לאה רכות" שעיניה היו נוטפות דמעה, שהייתה בוכה, ומדוע? כיוון שהייתה שומעת על פרשת דרכים בני אדם שהיו אומרים: שני בנים יש לה לרבקה, שתי בנות יש לו ללבן אחיה, גדולה לגדול וקטנה לקטן. והייתה יושבת על פרשת דרכים ושואלת: גדול מה מעשיו? אמרו לה: איש רע הוא ומסלטם את הבריות. וקטן מה מעשיו? אמרו לה: איש תם יושב אהלים, והייתה בוכה עד שנשרו ריסי עיניה. נמצא כי ריסי עיניה של לאה נשרו לכבוד ה' יתברך, שבכתה כדי שלא תיפול בחלקו של עשיו הרשע שהיו מעשיו שנואים בעיניה. ולפי שהקב"ה לא מקפח שכר כל בריה לכן זכתה שייצקו שמן המשחה בין ריסי עיניו של אהרון שיצא מזרעה של לאה, כי במידה שאדם מודד בה מודדים לו.
"את איבדת את ריסי עינייך לכבודי, אני אכבד את זרעך דווקא בריסי עיניו שאמשח אותם בשמן המשחה".
ה' יתברך יזכנו לעבוד אותו עבודה תמה לכבודו לבד ושלא על מנת לקבל שכר. וסוף השכר לבוא.
שבת שלום ומבורך!
בראשות מורנו הרה"ג הרב שמעון מועלם שליט"