שתף מאמר זה:

פוסטים אחרונים:

מאמר חיזוק ליום כיפור

מעשה בעני שהיה זקוק לפרנסה, יצא לחפשה.
פגש במלך שנתן לו שק מלא במטבעות זהב ואמר לו: "לך והתפרנס מכך". בשביל להתפרנס,
היה צריך העני לחצות את הנהר. הנהר היה מלא גלים, שוצף וסוער. בטפשותו, החל ההלך
לזרוק לנהר מטבע אחר מטבע ע"מ לייבשו. כמובן שדבר לא קרה…

להמשך קריאה »

הבטחת המהרח"ו לשנה טובה

כתב רבי חיים ויטאל (תלמיד האריז"ל) שצריך למנות את כסף הפדיון בערב ראש השנה ואחר כך לחזור על הפדיון נפש ביום כיפור ולחלק את הכסף למשפחות נזקקים ומעוטי יכולת בחג הסוכות.
וז"ל : "והעושה פדיון זה באופן זה מובטח לו שישלים שנתו".

להמשך קריאה »

מאמר לראש השנה – מהות השופר

הקולות העולים מן השופר הם שוברים מחיצות רוחניות ופועלים נשגבות בעולמות העליונים, אמנם גם אנחנו נוכל למצוא משמעות ממה שמבקש קול השופר להשמיע לאוזנינו, אם נתבונן כיצד נוצרים קולות השופר, נבחין שהתוקע נופח אויר בשופר והאויר יוצר את הקול, וכך אנו שומעים תקיעה תרועה ושברים. ומהו האוויר? האוויר הוא הנפש, התוקע מכניס לתוך השופר את כל חיותו.

להמשך קריאה »

פרשת מקץ

"אתה תהיה על ביתי ועל פיך ישק כל עמי, רק הכיסא אגדל ממך".

אלו היו דברי פרעה ליוסף אחר שפתר לו את חלומו.

בדרך רמז ילמדנו הפסוק על כוחה של עבודת התפילה (על פי ליקוטי מוהר"ן סימן ק"ב).

במסכת אבות נאמר שכל מה שברא הקב"ה לא בראו אלא לכבודו, כדי שתתגלה מלכותו. גילוי המלכות של ה' תלוי בשפע שהוא משפיע לישראל, כי אז מודים הכל שמלכותו בכל משלה. וירידת השפע תלויה בתפילות, כי מילות התפילה הם הכלים לקבלת השפע. וצריך כל אחד שמתפלל, לעשות זאת באופן כזה שיוכל לעורר השפע בעולם, על דרך שאמרו בגמרא חייב כל אדם לומר בשבילי נברא העולם, ואם כן אני צריך להתפלל בעבורם. ובאיזה עניין יוכל לעורר השפע? ע"י שימשיך על עצמו יראת שמים ואז יקוים בו מה שאמרו חז"ל: "כל מי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעין", ויהיו דבריו נשמעין למעלה ויוריד שפע ותתגלה מלכותו.

וזה פירוש הפסוק הנ"ל: "אתה תהיה על ביתי", בית הוא יראה, כמו שאמרו בגמרא: חבל על מי שאין לו בית, והוא עושה שער של בית. כלומר, חבל על מי שאין בו יראת שמים, ורק תורה יש בו, שהתורה אינה אלא שער להיכנס בה ליראת שמים.

וע"י שתהיה על ביתי ,ע"י זה, "ועל פיך ישק כל עמי", פירוש, ע"י דברי פיך היינו תפילה, ישק כל עמי, לשון יתפרנס ויהיה ניזון, כמו: ובן משק ביתי"- שביתי ניזון על פיו.

וע"י שיתעורר שפע בעולם, אז, "רק הכיסא אגדל ממך" כלומר מיעוט המלכות, כי "רק"- לשון מיעוט ו"כיסא" לשון מלכות, "אגדל ממך"- שמיעוט המלכות, שעכשיו היא במיעוט כי עדיין לא נתגלתה על כל באי עולם, יהיה נגדל מכח תפילתך.

יהיה רצון מלפניו יתברך שנזכה להמשיך עלינו יראתו ונשפיע רוב טוב לישראל בתפילתנו ותתגלה מלכותו בעולם, אמן.

שבת שלום ומבורך. חודש טוב וחנוכה שמח.

נכתב ע"י הרב דוד הי"ו – כולל "שירה לציון" – גבעת שאול

בראשות מורנו הרה"ג הרב שמעון מועלם שליט"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן